Zľava!
  • Dschingis-Khan-abstraktna-strtegicka-spolocenska-hra
  • Dschingis-Khan-abstraktna-strtegicka-spolocenska-hra

Dschingis Khan

Original price was: 23.99€.Current price is: 14.99€. s DPH

Počet hráčov:
2 – 4

Doba hrania:
35 – 45 min.

Odporúčaný vek:
od 10 rokov

Hra je v nemeckom jazyku. Slovenské pravidlá priložené.

Na sklade

Katalógové číslo: 1366 Kategórie: , , Značky: , ,

Popis

Dschingis Khan

Dschingis Khan – je abstraktná strategická spoločenská hra s veľkou dávkou šťastia. Hráč umiestňuje značky s bojovníkmi, farmármi, morom alebo liečbou na miesta. Ten, kto umiestnil hornú značku, riadi hromadu. Body sa udeľujú za bojovníkov na pravej strane steny a (menej) pre poľnohospodárov. Stena sa však môže pohybovať: môžu sa stavať nové steny a odstrániť časti starej steny.

Ďaleký východ na úsvite 13. storočia – hranice medzi Mongolskom a Čínou. Obe impéria sú navzájom oddelené a chránené Veľkým čínskym múrom. Džingischán práve zjednotil Mongolskú ríši a pokúša sa dobyť Čínu. V tomto zmätku blúdia bojovníci a farmári, a snažia sa nájsť bezpečné útočisko v jednej z mnohých dedín. Mongolskí jazdci chcú byť na mongolskej strane a naopak čínski bojovníci na čínskej strane Veľkého čínskeho múru. Iba farmárom sa darí na oboch stranách rovnako dobre. Hráči vystupujú v úlohe skúsených zvedov a pomáhajú vyhnancom v ich ťažkej ceste. Veľký čínsky múr sa totiž neustále prestavuje. V závislosti na meniacom sa úspechu bojujúcich strán sa môže mongolská dedina veľmi rýchlo ocitnúť na čínskej strane a naopak.

Abstraktná strategická spoločenská hra Dschingis Khan – príprava hry:

Hrací plán obsahuje pole, podobne ako šachovnica, s tým rozdielom, že polia majú tvar rovnobežníkov. Línie predstavujú miesta, na ktorých je možné postaviť kus múru a polia predstavujú dediny. Na predznačenej silnej línii sa z kusov múru vytvorí Veľký čínsky múr. Zvyšné kusy múru sa umiestnia do spoločnej zásoby. Každý hráč dostane hracie kamene zvolenej farby a vyzvedača. Položí ich pred seba lícom nadol a zmieša ich. Náhodne si vyberie dva kamene a umiestni ich do susedných dedín na jednej strane múru. Súčasne s tým umiestni do jednej z dedín svojho vyzvedača. Potom si každý hráč vytiahne 2 hracie kamene svojej farby a 2 kusy múru.

Abstraktná strategická spoločenská hra Dschingis Khan – priebeh hry:

Hráči sa postupne striedajú v ťahoch. Jeden ťah sa skladá z dvoch krokov:

  1. Doplnenie zásob: Hráč si vyberie ľubovoľnú kombináciu 2 hracích dielov, stien alebo hracích kameňov. Obmedzený je len tým, že môže mať vo svojej zásobe maximálne 4 kusy jedného druhu.
  2. Pohyb dvíhať alebo úprava múru: Hráč sa rozhodne, či bude pohybovať svojím zdvihom alebo prestaví časť Veľkého čínskeho múru. V oboch prípadoch platí, že hráč musí použiť vo svojom ťahu všetky hracie kamene alebo steny, ktoré má k dispozícii.
  • Stavba múru: Pri stavbe múru hráč nadväzuje na už existujúcu stenu a prikladá nové múry zo svojej zásoby na línie oddeľujúce jednotlivé dediny. Ak v stene vznikne slučka, odstraňuje sa vždy tá časť múru, ktorá je kratšia a v prípade remízy tá časť múru, ktorá je novšia. Odstránené časti múru sa vracajú do spoločnej zásoby.
  • Pohyb zdvíhať: Ak sa hráč rozhodne pohnúť zdvíhaním, posunie svojho vyzvedača do susednej dediny, a umiestni na vrchol 1 hrací kameň lícom nadol. Takto postupuje ďalej kým nevyčerpá všetky kamene vo svojej aktívnej zásobe (max. 4) alebo kým môže hrať. V mieste, kde Veľký čínsky múr tvorí bránu, môže prejsť vyzvedač na druhú stranu. Po prechode múrov sa táto časť múru otočí na znamenie toho, že nemožno znovu prejsť.

Abstraktná strategická spoločenská hra Dschingis Khan – koniec hry:

Hra končí v okamihu, keď jeden z hráčov vyčerpá zásobu všetkých svojich hracích kameňov a súčasne dôjde zásoba múrov. Potom odohrá každý hráč záverečné kolo a vykoná záverečné bodovanie. Hráč boduje každú dedinu, ktorú vlastní (tj. dedina, na ktorej vrchole má svoj hrací kameň). Kladné body dostáva za mongolského jazdca na mongolskej strane resp. čínskych vojakov na čínskej strane a za roľníkov. Ak sa na konečnom bodovaní nachádza čínsky jazdec na mongolskej strane, dostáva za neho hráč záporné body. Obdobne je tomu u mongolského jazdca na čínskej strane. V hre sú navyše špeciálne kamene mor a liečivá bylina. Ak sa nachádza na konečnom bodovaní v dedine mor, dostáva hráč záporné body za každý hrací kameň. Účinky moru ruší iba liečivá bylina. Vyhráva hráč, ktorý má najviac bodov.

Hra je v nemeckom jazyku. Slovenské pravidlá priložené.

Ďalšie informácie

Hmotnosť 1 kg

Možno by sa Vám páčilo…